probíhá načítání stránky... Vložení nové reakce:Reakce na příspěvek: Šíření variant mezi studenty je jednoduše podmíněno systémem studia a zkoušení, tak z dob Marie Terezie. Pokud se v testu objevuje něco, co je třeba se v podstatě našprtat (nevyžaduje se myšlení) a navíc to jsou evidentní bláboly (např. vyjmenujte znaky dlouhodobého plánování), je nejrozumější možností sehnat si variantu. Jakýkoli jiný postup je neracionální. Akorát se nenaučíte informace, které mají stejně nulovou hodnotu. Na druhou stranu, tenhle stav je nechutný, protože se tak systematicky (a podvědomě) učíme, že podvádět je výhodné a normální (někteří z nás už ani nevědí, že podvádějí, viděl jsem studentku bojovat se svým učitelem o tahák). Zabránit tomu je triviální: ať VŠE začne učit smysluplné předměty a změní systém zkoušení resp. kontroly práce studentů. Eseje a prezentace jsou zcela standardním příkladem možného přístupu. Jenže to vyžaduje (a) schopné učitele, kteří se (b) plně věnují škole. Ohodnotit esej zabere spoustu času. Pokud má učitel 10 000 hrubého, musí se ještě nějak živit. A tohle se měnit nebude, takže Borce budem potřebovat až do páťáku.Nadpis příspěvku: RE: RE: Reakce na článek ve Studentském listuText příspěvku: Bezpečnostní kód: zde napište slovo "borec"